Über uns

Willkommen bei Rhenus!

Die Rhenus Gruppe ist einer der führenden, weltweit operierenden Logistikdienstleister. Entlang der gesamten Supply Chain bieten wir maßgeschneiderte Lösungen für Unternehmen aus den unterschiedlichsten Branchen. Von multimodalen Transporten bis zur perfekten Lagerung, vom reibungslosen Verzollen bis zu innovativen Mehrwertdiensten: Wir sind immer am Puls der Zeit und an der Seite unserer Kunden.


Das erwartet Dich bei uns

  • Lead and coordinate strategic projects across Sales, Marketing and PR, including scheduling, the creation of status reports and outcome tracking.
  • Build and maintain strong relationships with internal and external stakeholders.
  • Keep track of the CCO's meeting schedule while supporting with proactive preparation and communication with all needed stakeholders.
  • Prepare and organize meetings, conferences, workshops, and business trips, including agenda creation and minute-taking.
  • Follow up on action items resulting from meetings and ensure timely execution.
  • Develop presentations, briefing documents, and strategic communication materials, including speeches.
  • Prepare reports and presentations for the Executive Board.


Das bringst du mit

  • A degree in Business Administration, Management, Marketing, Sales, or a related field.
  • Initial professional experience (>3 years) in a strategic or consulting role and/or sales (e.g., management consulting, business development), ideally in the logistics sector.
  • Solid knowledge and experience in project management.
  • Advanced proficiency in MS Office, particulary Excel and PowerPoint.
  • Strong understanding of business processes, especially in sales and marketing.
  • Fluent in both German and English, with excellent verbal and written communication skills.
  • Exceptional organizational and analytical skills as well as a structured and independent approach to work.
  • Strong communications skills, proactive and solution-oriented mindset, with a high level of initiative.

Deine Vorteile

Darauf kannst Du Dich freuen

*

Flexible Working Hours: We offer flexible schedules to suit your lifestyle and personal commitments.
*

Personalized Growth: Accelerate your career with development opportunities, tailored to your talents and interests.
*

Continuous Training: Sharpen your skills and advance your expertise with our professional development programs.
*

Great Team: It's truly the people that make the difference - and with us you'll join the best team around.
*

Modern Equipment: Work with cutting-edge tools and technology designed for peak performance.
*

Flat Hierarchies: Get straight through to the decision-makers with our streamlined organizational structure.



Gehalt

Neugierig auf das Gehalt für diesen Job?
Chart icon
Min €Max €

Gefällt dir der Job?

Logo Rhenus Group
Rhenus Group
Transport & Logistik • 10,001+ Mitarbeiter
142 Jobs

Unser Standort

Rhenus GroupRhenus-Platz 1, 59439 Holzwickede, Deutschland
Pendelzeit
- - : - -

Mitarbeitervorteile

Flexible Arbeitszeiten
Mitarbeiter-Laptop
Firmenevents- und Veranstaltungen
Parkplatz
Mitarbeiterrabatte
Betriebskantine
Homeoffice
Kostenfreie Getränke
Flache Hierarchien
Bonus
Ein modernes Arbeitsumfeld
Umfangreiche Einarbeitung
Tätigkeit in Festanstellung
Eigene Ideen
Büroküche
Dienstrad
Weiterbildungsmöglichkeiten
Unbefristeter Arbeitsvertrag
Ergonomischer Arbeitsplatz
Karrierechancen
Die abgebildeten Mitarbeitervorteile sind unternehmensabhängig und können je nach Position und Abteilung abweichen.

Diese Jobs waren bei anderen Jobsuchenden beliebt